Optimizacija internetnih strani ˝Search Engine Optimization˝ (SEO) je proces, ki vpliva na prepoznavnosti spletne strani na rezultatih iskalnika – pogosto označenih kot “naravni”, “ekološki” ali “zasluženi” rezultati. Na splošno velja, da se prej (ali višje uvrščen med rezultati iskanja), in pogosteje se na mestu pojavi v seznamu rezultatov iskanja, več obiskovalcev bo prejela kot uporabnike iskalnika. Z SEO lahko ciljate na različne vrste iskanja, vključno iskanje slik, lokalno iskanje video iskanje, akademsko iskanje, iskanje novic in vertikalnih iskalnikov z industrijsko specifiko. Kot strategija internetnega marketinga, optimizacija vključuje kako iskalniki deluejo, kaj ljudje iščejo, dejanske iskalne izraze ali ključne besede vnešene v iskalnikih s strani njihovega ciljnega občinstva. Optimizacije spletne strani lahko vključujejo urejanja vsebin, HTML in povezavo kodiranja, ter tako povečajo njeno ustreznost za določene ključne besede. Množina kratica SEO lse ahko nanaša tudi na “optimiziranje iskalnikov,” tisti, ki zagotavljajo SEO storitve.
Višje pozicije v Google.si
Do leta 1997, so si oblikovalci in webmasterji prizadevali za dobre uvrstitve v svojih iskalnikih, in celo manipulirali svoje uvrstitve v rezultatih iskanja z nadevom strani s prekomernimi ali nepomembnimi ključnimi besedami. Zgodnji iskalniki, kot so Altavista in Infoseek so popravili svoje algoritme v prizadevanju, da bi preprečili webmasterjem da manipulirjo pri uvrstivi. Glavni iskalniki nudijo informacije in smernice, da pomagajo pri optimizaciji za določeno spletno stran. Google ima Sitemaps program za pomoč oblikovalcem pri učenju, če Google dobil informacije da imajo kakršne koli težave pri indeksiranju svoje spletne strani in zagotavil tudi podatke o Googlovem prometu na spletni strani. Bing Webmaster Tools zagotavlja način, kjer lahko webmasterji, predložijo kazalo in spletne vire, ki uporabnikom omogoča določitev hitrosti iskanja po vsebini, in spremljate status svoje indeksne strani. Iskalniki uporabo kompleksne matematične algoritme, ki uganijo, katere spletne strani išče uporabnik. Spletne strani dobijo več vhodnih povezav, ali močnejše povezave, saj se domneva, da je bolj pomembno kaj uporabnik išče. Kadar je spletna stran prejemnik številnih vhodnih povezav, se uvršča bolj izrazito pri iskanju po spletu. In povezave je potrebno “izpeljati,” tako da kadar ima samo eno vhodno povezavo, ima vhodno povezavo iz zelo priljubljene spletne strani.
Optimizirane strani pred konkurenco
Podjetja, ki uporabljajo preveč agresivne tehnike lahko dobijo njihove spletne strani odjemalcev prepoved rezultatov iskanja. Leta 2005 je Wall Street Journal poročal o podjetju, Traffic Power, ki naj bi uporabljala tehnike z visoko stopnjo tveganja in da ni razkrila teh tveganj svojim strankam. Wired magazine je poročal, da je isto podjetje tožilo blogger in SEO Aaron Walla za pisanje o prepovedi. Googlov Matt Cutts je kasneje potrdil, da je Google naredil podobno z optimiziranjem nekaterih strani pri Traffic Power in nekaterih njegovih strankah. Vodilni iskalniki, kot so Google, Bing in Yahoo !, uporabljajo ˝pajke˝da bi našli strani za njihove algoritmične rezultate iskanja. Strani, ki so povezane iz drugih iskalnikov, indeksiranja strani ni treba predložiti, saj je samodejno. Dvoje velikih imenikov, Yahoo Directory in DMOZ tako zahtevajo ročno predložitev in človeški uredniški pregled. Google ponuja Google Webmaster Tools, za katere se lahko ustvaril XML Sitemap krmilo in predloži brezplačno zagotovilo, da so vse strani, še posebej strani ., ki niso odkrilte samodejno v naslednjih povezavah.